Informatie

Motorblok Vespa PX

Compleet nieuw gebouwd Vespa Largeframe motorblok op basis van een Pinasco carterset. Een sterke motor die als vervanging kan dienen voor het originele motorblok van alle Vespa Largeframe modellen vanaf 1959.

Er is hier gekozen voor een koppel gerichte setup met iets meer vermogen en een gietijzeren Polini 210cc als krachtbron. Sterk, betrouwbaar en geschikt voor lange tour ritten.

Afgebouwd met de sterkere ‘Lusso’ versnellingsbak uit de PX200 reeks evenals een elektronische PX ontsteking met een vliegwiel gewicht van 2300gr

Een iets langere 23/64 overbrenging van BGM en een Cosa2 koppeling voor licht bediening gemak van de koppeling.

Uitgevoerd met een 24/24 Si Carburateur

Deze setup kan gereden worden met de standaard PX200 uitlaat of de iets snellere type Box uitlaat.

Wij raden de BGM Touring 2 uitlaat aan ook in onze webshop verkrijgbaar.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Malossi 221cc motorblok

Voor de iets sportievere Vespa rijders kan er ook een Malossi 221cc afgebouwd worden op basis van een Malossi V-one carterset en een volwang krukas met Vape ontsteking. Hier word een 60 slag conversie gedaan op de Malossi Sport Aluminium cilinderset, in totaal 221cc met een langere 24/64 overbrenging.

Sterk koppel gericht blok met een vermogen van rond de 20pk + op het achterwiel.

Ook hier wordt de nadruk gelegd op een zo breed mogelijke powerband. Zeer sterk en betrouwbaar.

Geschikte uitlaat Polini Box of BGM touring2  ( Prijs op aanvraag )

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Quattrini 252cc motorblok

De Koning klasse

Als basis is hier gekozen voor een Malossi V-one carterset en een 244cc cilinder van de Italiaanse cilinder fabrikant Quattrini.

Uitgevoerd met een 62 slag Volwang krukas conversie hierdoor komt het geheel op 252cc

Vape ontsteking, BGM CR80 koppeling en een 26/26 Pinasco carburateur.

Dit is een beproefd concept wat zorgt voor een zeer sterk motorblok. Veel, veel koppel onderin met een 25pk + op het achterwiel. Door de zeer lange overbrenging is de motor zeer gewillig op het gas zonder mega nerveus te worden, een echte Vespa GTS killer.

Geschikte uitlaat Polini Box of BGM Touring2  ( Prijs op aanvraag )

Voor de VNA/ VNB/ VBB modellen is er een 8 inch wiel conversie set leverbaar

( niet voor de Quattrini 252 )

Ook is er een 12V elektronische kabelboom conversie leverbaar inclusief spanningsregelaar, remlichtschakelaar en lichtschakelaar. Los of als complete set om zo alle 6Volt Largeframe modellen om te bouwen naar 12V

Neem gerust contact met ons op voor eventuele vragen of meerprijzen

 

Specificaties

MerkVespa
TypePX 200
Bouwjaar2024
tensen-tweewielers-team

6 maanden garantie op reparaties!

Wij zijn officieel merkdealer van Piaggio, Vespa, Aprilia, Gilera, Kymco en
Tomos en leveren standaard met fabrieksgarantie.

Lees meer over onze service